Wednesday, February 18, 2009

-:: Andy owh Andy ::-

Salam semua member2 blog.
Apa khabar kalian semua ? Sihat sudah..?
Sakura sihat jerk....Cuma ari ni rase sangat mengantuk sebabnyakan Sakura sangat x cukup tidor.. Ni semua gara-gara si Andy and Farish..

Siapa Andy and Farish nie ?
Mereka berdua kawan saya seketika dulu....Saya kenal mereka melalui kawan tapi sekarang sangat x cukup masa nak berjumpa kan sebab nya mereka ini sangat buzy maklum la seorang ke Utara dan seorang ke Selatan...

Ni semua kebetulan kan!!!! Rabu malam @ malam tadi ar, si Haikal ku itew ( anak buah la ) nak sangat tengok Movie Geng Pengembaraan Upin & Ipin ... So Saya pon set time ngan abg ku dan kakak iparku untuk bawa si kecil bowtak ku inie pergi menonton Movie...Saya x tengok sebab da tengok ngan fewnds 2nd day ditanyangkan...Petang semalam Andy mesej saya ... " Askum puteri comey !!! Apa khabar ? Andy sekarang kat Melaka ........ Dengan happy nyer saya terus call ..( hehehe malas nak mesej sebenarnya coz tgh driving ).... " Wsalam ...Heh ape cer ? lama menyepi ha!!! Mimpi erk mesej aqu ? (Huyoooo kasarnya bahasa saya).... Saya tanye dier kenapa tetiba datang Melaka ni ha ? Andy jawab " Mak Andy masuk Hospital Putra coz darah tinggi sangat tinggi ... Saya hanya mampu diamkan diri sambil mendengar penjelasan Andy kenapa ke Melaka....Tapi mak Andy da owkey da...Saya pon tanye la macam mana plak mak Andy leh masuk Hospital Putra ? Andy jawab dengan pantas !!! Weh kitaorang da pindah Melaka da , ko je x tawu!!! Saya pon jawab ar " Mana ar aqu tahu ko da pindah Melaka balik !!!! " ...Andy pon terus cakap " Mala jom pi makan nak ? Lapar nie .... Aqu pon jawab dengan selamba cipan " Jom!!!!! Andy belanja... Ok jerk!!!!

6.50 petang sampai Dataran Pahlawan ... abgku and kakak iparku memimpin si Haikal bowtak ke GSC...Huhuhu sampai je depan wayang aqu cakap ngan diowang " Adik x tengok wayang taw!!! Korang tengok la....." Abangku tanye nape ? Erm sebenarnya adik nak jumpa kawan dan lagi pon da tengok da ari tu.... Pastu abgku cakap " Ko nie mana je pergi bersepah kawan ko ader..... ( muka cam bengang jer !!! )..Aku pon angkat kening jer sambil blah....

Kol 7.05 tunggu la si Andy ni kat Steamboat Johny tu...Aqu sampai lambat upeyer..Si Andy da sampai 7.00 pm da..Ala lambat 5minit jer!!! UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU Andy siapakah jejaka disebelah ngko nie ? Okla meh sini aku kenal kan !!! ( hensem2 hensem2 hensem2)Ni Farish kawan aqu...Aqu balik ngan dier..( aku wat cam blur blur blur jer...) Andy sergah aqu!! Hehhhh ko ngape ? X der pape la Andy....Ha ko nak order pe Mala ? Aqu pon cakap steamboat ar!!! So same menu la kiter ye.....

Borak2 and borak...Tetiba dier wish besday kat aqu!!! " Mala happy belated besday..... Bila nak kawin nie ? " Aqu cakap meacih!!! Kawin ? Andy aqu x der calon...... Tetiba dier cakap laaaaaaaaaaaaa mana pigi nyer Mr ko itew ? Dah x der jodoh.....Kitaorang kawan jer..La bertahun sudah ko berchenta , ini jadinya... Bila clash ? Erm lama da...X pe x der jodoh ko ngan dier..Mungkin nko akan dapat lebih baik dari dier.... Amin !!! Ko plak Andy bila nak kawin ? ERM insyaAllah ada jodoh kawin la aqu..... Still ngan Sarah ? yerp...huhuhuhu lama erk ko ngan dier...

Asal la si Farish nie diam ? Aqu mula mengusik dier.. " Weh asal ko diam ? Ke ko memang pendiam...Nge nge nge jahatkan aqu !!! ".. Farish jawab x der apa nak burak!!! Ayooooo aah la sebab aqu x kenal dier and 1st time jumpa so memang cam nie.... Da makan !! Kenyang plak ghaso erk !! Weh pasnie ko nak kemana Andy ? Erm ntahla ... Tetiba Farish cakap jom men games " Daytona ".... Jom aje!!!

Hahaha dalama x men games kereta " Daytona " nie .... one !!!! two !!! three !!...Huhuhu diowang nie hebat songgoh men games ini!!! Ceh men celok2 la plak....Weh jangan tinggal kan aku di belakang!! Hampeh ko Andy ko cocok aqu dari belakang... Pe nie !!!!! Kereta aqu hilang kawalan terus terbalik...Bengong!!!! Weh Farish!! Ngko nie reti bawa kereta ke tidak nie... Men hentam jerk!!! Geram songgoh munyet2 nieh..... Game over!!!! Farih 1st Andy 2nd and da tentu la aqu last!!! Erm lama da tak men games " Daytona " nie...Last aqu men ngan adik beradik aqu kat Mahkota Parade last year bulan 8.......

Da kol 8.45 pm..Andy , Farish aqu ada masa 15minutes je lagi ni coz abg and akak ipar aku keluar dari wayang...So pasni aqu nak balik da...Farish terus jawab .. Balik la ...Balik... Aku terus jawab!! Ngko kenapa nak halau aqu nie ..Tadi diam skang nak halau aqu plak.. Dier gurau jerk..!!! Eleh pasni tak nak jumpa Ngko lagi...Menyampah aqu!!! hehehehe Farish cakap alalalalala ko nie x rock ar ..Tetiba Andy celah , dier nie rock2 x men ..Dier nie minah jiwang!!!! Ayooooooooooooooooooo kenapa ko bocorkan rahsia aqu nie..Sekeh kang!!! Kitaorang pon gelak...

Munyet2 munyet ini hantar aqu kat depan big Apple sambil tunggu abg aqu and akak ipar aqu.... Okla tu ha abg aqu...Okla chow dulu erk...Andy & Faris !! Tenkiu banje aqu makan .. Jumpa lagi....Aqu pon chow....

kol 9.25 tetiba phone aku bunyik!!!! Na na na na na ( sms dari Farish : Weh mala sory ar aqu gurau jer tadi..Jangan ambil hati taw!!! Seronok lepak ngan ko walapun 2 jam cam tu..... ) Aqu pon jawab ( sms aqu : x kecik ati pon ...ske sangat ko buli aqu!!!!!! )....Aqu pown pulang ngan abgku , akak ipar ku and si Haikal bowtaks .... Sonok sangat semalam coz da lama x jumpa si Andy nie.... Next time jumpa lagi ye Andy.


itew la cerita aqu semalam bertemu ngan si munyet Andy itew ngan kawan dier......




3 comments:

Wahidah said...

ala ingtkan ade gmbr td...:P

said...

dik gebu

letak la gambaq depa
leh tgk muka
hensem tak hensem

hahahha

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************

Normala Abu Bakar said...

Wahida & yanie ...

ada gamba dier , da kene warning awal2...x kasi letak kat blog sebab dier ada gak buka blog sakura nie...