Wednesday, June 11, 2008

[:: Lurve Mom So Much ::]





_::22 April 2008::_

ADIK..panggilan buat aku..Hari ni Allah menguji aku dengan dugaan yang besar..Mak jadi pendiam ?!! Kenapa mak ? Mak bagitahu aku kaki dan tangan kiri mak lemah .. Kenapa?..Aku dan adik beradik yang lain bawa ke hospital , doktor scan kepala mak aku , ada darah beku kata doktor..Ya Allah..Doktor bagitahu 50 boleh sembuh macam biasa dan 50 x boleh sembuh , akan strock sampai bila-bila..Sedeh!!!Ya Allah kenapa jadi macam nie..

Doktor menghantar mak aku ke emergency room..Aku sedeh tgk keadaan mak time tu ..Ape sahaja doktor buat , dia diam..Masuk air , ambil darah , segalanya la......Tapi bila doktor cucuk tiup terdengar mak aku cakap " Ya Allah sakit.... " tahan mak...Mak nak elokkan.....Dalam kesibukan doktor dan nurse mengurus mak aku , dier ingatkan aku pegi makan , dr tadi kat sini..Adik beradik aku tunggu diluar..Hanya seorang sahaja dibenarkan bersama pesakit...


Aku membawa diri aku seketika..Memikirkan apa akan terjadi sekiranya mak tiada..!!! ..Satu demi satu aku berfikir...Sedeh sebab mak dulu bukan jenis pendiam..Seorang yang banyak cakap..Dia la tempat aku bermanja..Tidur bersama...Kehendak aku dituruti..Mak sihat la...Tinggal adik jer , abg dan akak da berkeluarga!! :'(..Mak adalah segala-galanya bagi aku..Sedeh memikirkan pengorbanan seorang mak membesarkan kami 3 beradik .. Membesarkan anak-anak dengan penuh kasih sayang...


Dalam kesedihan , teman-teman merawat segalanya..Nasihat buat aku!!! Kata-kata yang x boleh aku lupakan sampai hari ini dan akan aku simpan sampai bila - bila " Mala jangan sedeh-sedeh..Doakan mak supaya sihat..X der ape yang berlaku ok..Bila mala jumpa mak senyum dan jangan nangis...Mala senyum , mak akan senang hati tengok keadaan mala...Doa banyak² supaya mak Mala cepat sembuh!!! Tq~~~

...ADIK SAYANG MAK...





No comments: