Thursday, May 19, 2011

NUR KASIH THE MOVIE





sinopsis Nur Kasih The Movie ..

Sinopsis dan kronologi plot ceritanya sarat dengan konflik dan kemelut cinta y
ang tidak berakhir. Malah lebih kusut dan tampak terlalu padat hingga ada kalanya menge
lirukan penonton apabila versi layar lebarnya ini ditambah dengan beberapa sub plot lain kononnya bagi menguatkan jalan ceritanya.

Mengangkat tema kekeluargaan dalam jalur keislaman mengisahkan Adam lakonan Remy Ishak dan Aidil lakonan Fizz Fairuz sebagai subjek utamanya. Dua jasad dari darah yang sama menyimpang jauh dari segi perwatakan. Aidil, anak muda penuh pegangan agama manakala Adam penuh
dengan jiwa memberontak.

Dalam memenuhi wasiat terakhir ayah tercinta, Adam dan Nur Amina lakonan Tiz Zaqyah dinikahkan dengan penuh meriah tanpa terlihat kesengsaraan yang dilalui Aidil yang dalam diam mencintai Nur Amina sepenuh hati.

Enam tahun berlalu, Aidil, Adam dan Nur berada di persimpangan kemuncak kehidupan mereka. Aidil kehilangan isteri tercinta, Aliya lakonan Ayu Raudah yang hanya digambarkan pada gaya imbasan menyebabkan dia membesarkan dua anak comelnya Ilyas dan Maryam sendirian.
Adam dan Nur pula walau bahagia, tapi dalam diam bergelut dengan rontaan apabila masih gagal menimang cahaya mata.

Untuk mengisi ruang kosong di hati, mereka menjadi sukarelawan di Pusat Perlindungan Kanak-Kanak Terbiar. Adam juga punya kesinambungan hitam dari kejadian letupan di Mumbai.

Semua harapan kini bersinar bila Nur disahkan berbadan dua. Namun bencan
a tidak diundang menimpa dan memisah dua hati ini sekali lagi. Lantas wujud pula konflik lain yang terus menghangatkan lagi plot ceritanya.

Mampukah Aidil membesarkan Ilyas dan Maryam sendirian? Pengorbanan apakah yang akan di lalui oleh Nur Amina dan Adam? Adakah cinta Adam Dan Nur Amina akan terkubur?

Cik Mal da tengok anda bila lagi ?




so ramantik weh mereka nie !!!!~
Nak juga nak jugak macam nie .... hahahaha gatal kan !!~
(^____________^)

lyas dan Maryam
[ chumel je budak 2orang nie !!~ }

dalam movie ni juga aku sangat suka ngan lagu nie !!!~
ala lagu yang aku main kan di Blog aku nie ....
serius . !!! cam sedeh jerk ....


TANPAMU

Tanpamu hidup jadi sunyi
Tanpamu ku seakan mati
Tanpamu bagai malam tanpa bintang

Tanpamu aku kan tersesat
Tanpamu tiada lagi hasrat
Tanpamu seakan jantungku berhenti

Kau yang terindah dalam hidup ini
Dan takkan pernah berubah selamanya
Aku terlahir hanyalah untuk kamu
Jadi pelindung dirimu

Tanpamu nafasku terhenti
Kernamu ku ada di sini
Tetap bersamaku
Selalu disampingku
Untuk selamanya

Kasih yakinlah kepada diriku
Sayang dan cintaku pun hanya untukmu
Dan takkan berubah untuk selamanya
Cintaku padamu


eh eh eh korang gi tengok cepat !!!~


Apa yang terjadi ke atas diri kita " INI ADALAH SEMUA DARI ALLAH ......"



4 comments:

mr_khai said...

aritu ckp citer ni x best, x yah tgk.. pastu kt belog bkn main promosi soh tgk citer ni.. mana satu ni cik mal.. I confuse lerr.. hehe

Sakura Chenta AheytarO said...

mr khai !!!~

ala promote jugak la ... disebabkan abg remy saya berlakon !!!~ kalau x der abg remy , x der makne nak promote lebih walaupun cam base je citer nie !!!~

** x kan nak cakap x sedap plak kan !!! cian pengarah nye !!anyway , lagu dier besh !!~ dgr betul2

mR.KhAi said...

tp tgk kgkwn yg komen dlm fb kata citer tu best.. smpi nangis2..
nk kena g tgk jgk ni..
nk g tgk tanpa di pengaruhi oleh mana2 komen ttg citer ni..
so, kena kosongkan fikiran mulai skrg.. hehe

Sakura Chenta AheytarO said...

ok ok !!! lain orang lain cara penilaian !!~


lalalala ...
bg saya base2 jerk!!
nak menangis pun x kuar air mata tapi kalu nangis pun sebab lagu !!!~
hek hekhek