Wednesday, November 24, 2010

syukur padaMu

alhamdulillah , syukur pada Allah aku masih dibumiMu ini... demam hampir 2 hari setengah demam panas yang kadang kala membuat kan aku hilang daya ingatan sekejap ... meracau² ...
time tu aku keadaan separuh ingatan .....
kata doktor kalau demam terlampau panas memang begitu..

berjumpa doktor mengambil darah , takut2 ada denggi....
kata doktor " tidak "...
tapi kata doktor aku ada " paru2 berair "..
owah tidak , mana datangnya penyakit ini.....

tapi aku kuat ...
gigihkan diri memandu seorang diri ....
aku kuat !!~
dalam pada aku sakit , sangat terima kasih kepada emak kerana emak yang menjaga aku ... walaupun keadaan emak tidak sesihat yang lain.. terima kasih emak... bila aku terlantar di katil emak akan memanggil nama aku setiap minit ... mala ... mala ... mala ... aku hanya mampu menjawab yea mak .... dalam sakit aku berlinang air mata " andai aku tak der macam mana dengan emak !!~ " hati sedikit sedeh..... YaAllah kuatkan aku , sihatkan aku seperti sedia kala.... ada tugas yang masih belum selesai ..... menjaga emak adalah kewajipan aku .... percaya la umur 26 tahun aku masih tidur sekatil bersama emak.... dimana abang aku ? dimana akak aku ? mereka sudah berkeluarga......

tidak mengapa !~
selagi aku boleh menjaga emak ..
selagi itu boleh ....

tapi emak pernah cakap kat aku ....
dan kadang2 buat berlinang air mata juga ....
" kalau adik x der , x tahu la emak macam mana .... "

itu kata emak ...
aku menyahut dalam hati ..
" kalau emak x der adik macam mana ......"
bila pandang wajah emak , hati makin sayu ....tapi aku tetap kene bersemangat untuk hidup ...

sentiasa mendoakan kesejahteraan buat emak ....

adik sayang emak .....

dalam pada aku sakit , terima kasih juga pada sahabat yang sentiasa mengambil berat tentang keadaan aku time sakit ....

sangat terharu bila ada kawan yang ambil berat ....

tenkiu juga kerana mendoakan aku supaya cepat sembuh , cepat² makan ubat kalau sakit ...
tenkiu soooooo much dear...





dalam pada sakit , aku tetap kuat .......
dan masih lagi mampu tersenyum ....



sebenarnya ada entry yang aku nak post ...tapi keadaan masih tidak mengizinkan...
insyaAllah aku post yea tentang " MAJLIS HARI LAHIR HAIKAL "..



NOTE :

"Janganlah engkau merasa seolah-olah umurmu masih panjang kerana lamunan seperti itu banyak membawa kepada ajal..."

2 comments: