Sunday, November 14, 2010

Kenangan E2 milik SaYa

Mengerjakan haji merupakan salah satu daripada Rukun Islam yang lima.

Setiap orang Islam yang mempunyai kemampuan, diwajibkan mengerjakan haji sekali seumur hidup.

Firman Allah Taala :

(ولله على الناس حج البيت من استطاع إليه سبيلا ومن كفر فإن الله غني عن العالمين)

Artinya:

"Menjadi suatu kewajipan ke atas setiap manusia (orang-orang mukmin) pergi mengerjakan haji ke Baitullah, iaitu bagi mereka yang mempunyai kemampuan. Barangsiapa yang kufur (ingkar), maka ketahuilah bahawa sesungguhnya Allah Maha Kaya (tidak memerlukan sesuatu pun) daripada pihak lain (alam)."



Alhamdulillah saya sudah menunaikannya di Usia muda...
Sewaktu usia saya baru 10 tahun ..

Kawan² sibuk belajar , di waktu itu saya sering ponteng sekolah kerana mengikuti kursus² Haji ..

Dizaman itu juga saya rasa gembira kerana sudah tahu serba sedikit tentang Haji ...

Cara menunaikannya dan juga mentaatinya....



Subhanaallah .....
Allah je tahu ini hati budak kecik ini ....
Bersyukur sangat dapat menjejak
kan kaki disana ...


[ kenangan di dalam khemah ketika wuquf ]



bila masa lagi nak gi sana lagi erk !!~

Setiap kali aku bersujud padaMu setiap kali itu juga aku berdoa supaya dapat menjejakkan kaki di sana ..

[ berdoa agar dapat ke sana bersama My Hubby satu hari nanti ]




[ kenangan picture arwah ayah dan rakan ketika wuquf ...
ayah !!! adik rindu ]








SUNGGUH INDAH KENANGAN WAKTU ITU ....
ORANG LAIN X DER KENANGAN INI SEBAB KENANGAN INI MILIK SAYA ....





DI KESEMPATAN INI, SAYA INGIN MENUCAPKAN SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA DAN SEMOGA KEDATANGAN HARI YANG MULIA INI MEMBAWA 1001 KEBERKATAN KEMULIAAN UNTUK KITA SEMUA....INSYA ALLAH!!!




No comments: