Tuesday, November 25, 2008

_:: Perasaan itu ::_


Kadang2 dlm hidup kite nie,kite tak sangka ape yg terjadi hari ini..mcm tue jgk dengan aku..aku tak pernah menjangka smua nie..aku tak pernah menjangkakan yang hidup aku akan jadi rumit mcm nie..aku tidak pernah menjangkakan yg hidup aku akan diberi dugaan sebegini..dugaan yg paling aku takut..dugaan yg bermain dgn perasaan..tapi aku tak pernah menyesal..bg aku setiap ape yg berlaku,ade hikmah yg tersembunyi..ade
sesuatu yg TUHAN ingin aku lihat...Kenapa adernya perasaan ? dan aku tak pernah sangka perasaan itu akan ade untuk dier..tapi itulah hakikat yg aku harus terima..aku cuba untuk buang..tapi makin aku buang , dier makin dekat..perasaan itu buat aku 'sakit' , 'kecewa' dan kadang² buat aku 'menangis'..org tak nmpk dr luar , orang hanya nampak aku ceria happy selalu...TAPI hakikatnya aku cuba untuk kuat , kuat berhadapan dengan dier . tapi kadang2 aku jatuh juga....cuma airmate menjadi sahabat yg paling setia..sentiase temani aku..kadang2 aku jadi buntu..aku tak tahu ape yg patut aku buat...aku buntu!!perasaan tue makin bernyawa bagaikan tiada penghujungnya ...tumbuh dan membesar di setiap genap tubuhku!!perasaan tue betul2 buat aku 'sakit'..mungkin orang nampak aku tersenyum,tapi jauh disudut hati , aku menangis...bermain dgn perasaan,memang sesuatu yg menakutkan tambahan pula aku tahu isi hati dier , terasa ingin menjauhkan tapi tidak mampu untuk aku lakukan ..Segalanya bermain dgn sayang dan cinta,boleh buat manusia merana , kecewa , sedih , sadis...dan aku???semua nie satu permainan??IYA!!! Perasaan ini sering bermain dikotak fikiran aku..!!ianya hadir tanpa aku minta..ianya hadir tanpa aku sedar...dan kini aku terima...walaupun perasaan itu buat aku 'sakit'...dalam sakit,aku terima manisnye kerana dengan dier aku masih lagi mampu tersenyum walaupun aku tahu disebaliknya hati kecilnya...terima kasih untuk dier..terima kasih untuk perasaan itue...dier sangat baik untuk aku...dier sentiasa ade untuk aku...walau bagaimana pun perasaan ini datang dari dier , aku sentiasa sedar dan ingat bahawa aku tidak layak untuk dier kerana dier yang layak untuk menilai..terima kasih untuk dier..



14 comments:

[yAN!e][pUTraJAya] said...

semoga Allah SWT ketemu kan kamoo dengan insan yg betul sayangkan kamoo dik....

baca entry kamoo sambil dengan lagu sedeh di blog kamoo nih...bertambah sedeh akak....

sebab akak tahu kisah sedeh kamoo tu dik...

[[ Sakura ]] said...

yanie putrajaya...

amin...
tq kak ..

Hanya Allah yang tahu ........

miSz.haNie said...

disebalik kedukaan..
mesti ade kebahagiaan.. ^_^

[[ Sakura ]] said...

misz.Hanie...

tq..
tp selalunya duka..
bila nak jumpa kebahagian pon x tahu la...

Nurmala said...

Lor…kenapa pulak ni yang..

[[ Sakura ]] said...

nurmala..

hanya padamu kuserahkan..segalanya..
sedeh kak..!!
x pe x pe adik yang tanggung

cahayaqaseh said...

sedih betoi akak baca entry adik yang ni....
akak baca dan selami isi hati adik...dan akak dapat rasakan seperti akak di tempat adik....

adik, cinta tu anugerah Allah yang paling indah untuk kita. Tak salah untuk kita ada rasa cinta. Rasa cinta tu tak dapat ditolak dari hati kita. tapi adik kena ingat jangan putus asa atau lemah semangat kerana perasaan cinta atau sayang itu.

Insya Allah, Suatu hari nanti, adik akak berjumpa dengan orang yang akan menyanyangi dan menyintai adik lebih dari adik menyanyanginya.

[[ Sakura ]] said...

cahayaqaseh...

ntah la kadang2 perasaan ni datang..
kalu perasaan ni x datang , x pernah ingat pon..tapi kalu da datang leh keluar air mata nie...anyway tq baca entri adik nie....selalu mendoakan yang terbaik untuk adik...

cahayaqaseh said...

akak faham...perasaan tu datang tiba-tiba jer....kita tak jemput pun dia datang....tapi bila datang emmmmm sakitnya cuma kita jer yang tahu.

apa-apapun adik kena banyakkan bersabar. Kuatkan hati dan cuba cari ketenangan diri. Bila hati tenang, insya Allah semuanya akan berjalan lancar dik.

doakan akak sentiasa ada untuk kawan-kawan akak....

cayang selalu

miSz.haNie said...

"Andaikan ku mampu ke awan

Kan kupetik bintang – bintang hanya untukmu

Semuanya kan kulakukan untuk dapatkan cintamu

Dapatkan tempat terindah dalam hatimu

Semuanya kan kuberikan untuk dapatkan kasihmu

Dapatkan tempat terindah dalam mimpimu"

=)

[[ Sakura ]] said...

cahayaqaseh....


tenkiu kak...
kerana memahami adik...
:'(

[[ Sakura ]] said...

misz.hanie..


wa bermadah cinta nampaknya si hanie nie..aduhai naseb badan

miSz.haNie said...

tu bukan madah..
tu copy paste lagu sheila on 7
hehehehehe

[[ Sakura ]] said...

misz.hanie..


ada adaje la awak nie!!!!!!